27 Eylül 2011 Salı

Ev Yapımı Yoğurt




Arkadaşlar uzun zamandır kendi yoğurdumu kendim yapıyorum..Annem sağolsun bana geldiğinde birkaç kez gösterdi ..Malum çocuklar bebekken mayalıyordum ama üstünden zaman geçti ve benim aklımdan uçtu gitti..Birkaç kez de internette püf noktalarını okudum..Arkadaşım Şefika'nın ( CHEFika ile çay saati )verdiği püf noktasını kullandım ve faydasını gördüm . Siz de deneyin bakalım sizin yoğurt tutacak mı:)))

Malzemeler : 3 Kg açık süt ( Benimki gibi iyi bir sütçü bulun:))
                      3 Yemek kaşığı bir önceki yoğurttan ayırdığınız mayalık yoğurt ( ya da belki sizin sütçüde de mayalık yoğurt vardır,ben ilk yaptığımda o bana mayalık vermişti)
                     

Önce aldığınız sütü süzün,önce ince delikli tel bir süzgeç bulun ona bir tülbent geçirin..Sonra da bu süzgeçten süzün..Sütü bir tencereye alın ve kaynayana kadar altı açık ,sonra da taşmayacak şekilde kısık ateşe alıp en az 45 dk.kaynatın..Arada bir kepçeyle havalandırın..İyice kaynattığınız sütü mayalayacağınız kaba alın ( ben Tupperware Maxi Mix tercih ediyorum )..Arada sırada kabın kenarından serçe parmağınızla sütün sıcaklığını yoklayın,dayanabileceğiniz sıcaklığa ulaştığında mayalamaya hazır demektir..Şöyle yapıyoruz:Sütün üstündeki kaymağı hiç bozmadan sütün kenarından bir kaşıkla mayalık yoğurdu sütün içine akıtıyoruz..Hiç karıştırmayın..Döktükten sonra kabın kapağını iyice kapatın ve kalın bir battaniye veya örtüye sarın..Yaklaşık 5 saat bu şekilde yerinden oynatmadan bekletin sonra da buzdolabına alın..Ertesi gün yiyebilirsiniz..Bu arada eğer yoğurdunuz sulu olmuşsa üzerine bir tülbent koyabilirsiniz ...Afiyet olsun Şifa olsun:))) 


Bu arada Şefikanın püf noktası pınar marka süttozuydu..200 gr lık paketler halinde satılıyormuş..ben 3 kg süte 100 gr.süttozunu sütle sulandırıp mayalarken süte kattım..Ama bu fotoğraftaki yoğurtta yok..Arada aklıma gelirse kullanıyorum kıvamı daha iyi oluyor..

1 yorum:

  1. merhabalar
    mayalama için başka tupperware kaplarını kullandınız mı ?bizde kendı yogurdumuzu evde yapıyoruz ve tupperware kullanıcısıyız aynı zamanda ancak sizin kullandığınız kabı bulamıyoruz kataloglarda oyüzden sormak istedim :)

    YanıtlaSil

düşünceleriniz benim için önemli...