29 Eylül 2011 Perşembe

Zeytinyağlı Lahana Sarması


Evetttt bugün sabah 2 saat mutfaktan çıkmadım.Çünkü çarşamba günü pazara gidip bir sürü taze sebze almıştım..Bugün de lahana ve kırmızı biberi kullanarak sarma ve dolma yaptım ..Önce zaytinyağlı lahana sarmasını size anlatmak istiyorum..


Malzemeler: 1 tane sarmalık lahana
                     2-3 bardak pirinç
                     1/2 çay bardağı zeytinyağı ( ben ajda bardağı kullanıyorum )
                     2'şer  çay kaşığı yenibahar,karabiber,toz şeker
                     1 tatlı kaşığı tuz
                     1 büyük rende domates
                     1/2 demet dereotu
                    2 tatlı kaşığı kuru nane
                    1/2 limon suyu
                    1 büyük kuru soğan



Tencereye yağı ve ufak doğranmış kurusoğanı alıp bir güzel kavuralım,sonra pirinci ekleyip kavurmaya devam edelim.İçine tüm baharatları,şekeri ekleyip karıştırdıktan sonra rendelediğimiz domatesi ekleyelim.Limon suyunu ekledikten sonra bir süre daha kavuralım..En sonunda dereotu ekleyip karıştırdıktan sonra altını kapatıp soğumaya alalım..Lahananın yapraklarını tek tek ayırıp sıcak su hazırladığımız tencerede yapraklar biraz yumuşayana kadar haşlayalım.Dikkat etmemiz gereken nokta lahanaları çok haşlamamak..Daha sonra klasik asma yaprağı sarar gibi sarıp pişirelim..Yaklaşık 30-35 dk. pişmesine yeterlidir.
                    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

düşünceleriniz benim için önemli...