17 Ocak 2012 Salı

Milföylü ve yufkalı pırasalı börek

Selam Millettttt:))uzun bir aradan sonra yine bir tarif eklemenin verdiği mutluluk da bir başka oluyor:))Bugün canım arkadaşlarım bana oturmaya geldi ve ben de döktürdüm anacım:))Sinemcim patatesli açma böreği yapmıştı ,Emel de börülce salatası..Ellerinize sağlık kızlarrrr..Şimdi malzemelere ve böreğin tarifine geçelimmm


Malzemeler : 24 adet milföy hamuru( tepsinin büyüklüğüne göre de sayı değişiyor,benim tepsin büyük anca bu kadar yetti..Tercih ettiğim marka süperfresh tereyağlı milföy)
3 yumurta
3 yufka
1kg pırasa
1 yemek kaşığı domates salçası
pırasayı kavurmak için sıvıyağ
1 şişe soda
yarım bardak sıvıyağ

Hazırlanışı : 12 adet milföy hamurunu tepsi şeklinize göre uçlarını üstüste getirip yapıştırıp açıyoruz..12 lik bu milföy yufkayı yağlı tepsiye yerleştiriyoruz..Üzerine 1.5 adet yufkayı arasına birşey sürmeden parçalayarak yerleştiriyoruz..Daha önceden hazırlayıp soğuttuğumuz kavrulmuş pırasayı yufkanın üzerine yayıyoruz..Son 1.5 yufkayı da yerleştirip en üste 12 lik milföyü birleştirip yaptığımız ikinci yufkayı seriyoruz..Dilimledikten sonra üzerine 1 şişe soda,3 yumurta,yarım bardak sıvıyağla hazırladığımız harcı üzerine döküyoruz..Hazırladığımız böreği bir gece ya da en az 3 saat buzdolabında bekletip ertesi gün 180 derecede kızarana kadar pişiriyoruz..
Afiyet Olsunnn:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

düşünceleriniz benim için önemli...