7 Ekim 2011 Cuma

Boşnak Böreği








Selam arkadaşlar..Bugün kendimi mutfağa adadım diyebilirim..Çünkü yemek derdim yok,temizlik derdim yok,çok rahattım.Dün internette gezinirken Boşnak Böreği nin yapımını izledim ve gaza geldim:))Bir de ben deneyeyim dedim.Herzaman açma börek yaparım ona da benziyor zaten kolaylıkla yaparım dedim..Ama iki gündür erişte kesmekten yorulan sağ bileğimi işe katmamışım meğer..:((Biraz sıkıntı çektim o yüzden de fazla beze yapamadım ama bu haliyle de süper oldu..Benim mızmız küçük kızım İrem bile yedi.Şaşırdım:)))Haydi bakalım herkes mutfağa...

Malzemeler: 2 su bardağı ılık su
                     1.5 tatlı kaşığı tuz
                     aldığı kadar un
                    İçi: 4-5 adet ince pırasa
                          100 gr.kadar beyaz peynir
                           1/2 çay bardağı sıvıyağ
                          tuz,karabiber
                           1 yumurta
                    aralarına ve üzerine sürmek için :125 gr tereyağı
                                                                            1 çay bardağı kadar sıvıyağ
Öncelikle pırasaları incecik doğrayıp,1/2 bardak sıvıyağda kavuralım,kavurma işlemi bitip soğuttuktan sonra tuzu,karabiberi,yumurtayı ve peyniri ilave edip karıştıralım,bir kenarda bekletelim..










Suyu ve tuzu yoğurma kabında karıştırdıktan sonra azar azar un ilave ederek çok sert olmayan bir hamur elde edelim..Hamurdan 16 beze koparalım ve bunları 4 erli gruplara bölelim..Her 4 lü grubu tabak büyüklüğünde açıp aralarına erittiğimiz tereyağı ve sıvıyağlı karışımdan sürerek üstüste düzelim en üste koyduğunuz yufkanın üzerine yağ sürmeyelim ..Daha sonra bir 4 lü grubu alarak tepsinizin büyüklüğü kadar açalım.Ben pek büyük bir tepsi kullanmadım..Tepsiyi iyice yağlayın ve ilk açtığınız yufkayı tepsiye yerleştirelim ,yağlayalım..İkinci 4 lü grubu açıp onu da tepsidekinin üzerine yerleştirdikten sonra pırasalı malzemeyi iyice yayalım.Kalan 4 lü iki hamuru da açıp aynı şekilde döşeyelim en üztüne kalan tereyağlı karışımı döküp ,dilimleyerek 180 derecede güzelce kızarana kadar pişirin..Afiyet Olsun...

2 yorum:

  1. Canim arkadasim ellerine saglik. Yaptigin hersey
    Cok güzel ve cok lezzetli görünüyor.Sabah sabah
    Bakinca istahim acildi dogrusu.. :)

    YanıtlaSil
  2. Sağol arkadaşımmm gel sana yedireyim hepsinden:))

    YanıtlaSil

düşünceleriniz benim için önemli...