21 Kasım 2011 Pazartesi

Mantı



  Annemden öğrendiğim tariflerden biri..İnanın ilk başlarda mantı yapmak işkenceydi ama sonra pratiklik kazandım ve canım her istediğinde oturup yapmaya başladım..Bu arada sipariş de almaya başladım..Çocuklarım her istediğinde dondurucumdan eksik olmayan mantımın tarifi;)

Malzemeler:  500gr.un
                       1/2 limon suyu
                       1 tatlı kaşığı tuz
                       1 yumurta
                        yoğurmak için ılık su
                       250 gr.az yağlı mümkünse yağsız kıyma
                       1 adet ufak doğranmıi kuru soğan  
                        bir avuç kadar kıyılmış maydanoz
                        karabiber,tuz

İç harcı için tüm malzemeyi karıştır iyice yoğur.Hamur için,bir leğene unu koy tuz ekle karıştır,ortasını aç yumurta ve limon suyunu ekle.Ilık su ekleyerek güzelce yoğur ele yapışmayan bir hamur elde edin..Sonra hamuru 4 e böl.Her bezeyi un serpilmiş bir zeminde aç.Ne çok ince ne de çok kalın olmalıdır.Açtığınız hamuru kesme ruleti yardımıyla nasıl tercih ediyorsanız kare şeklinde kesin.Her kareye içine sığabilecek miktarda kıymalı harçtan koy ve uçlarını ortada birleştir..Bu şekilde hazırladığın mantıları bir bez üzerine al ve kurut..Ben çabuk kuruması için vantilatör kullanıyorum 5 dakikada bir elinizle karıştırmalısınız her yeri kurumalı daha sonra buzdolabı poşetlerine paylaştırın ve dondurucuya koyun..Eğer akşam yemeği olarak düşünüyorsanız bir tencerede su kaynatın tuz ekleyin ve mantılarınızı haşlayın.Haşlanan mantıları bir kevgirle süzerek tabağa alın,üzerine sarmısaklı yoğurt ve tereyağı ile servis yapın.Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

düşünceleriniz benim için önemli...